Route 66 + Valley of fire.

Jag tänkte skriva lite om vår kommande resa för er som inte vet så mycket om den.

31 maj-16 juni 2011 ska vi göra en mc resa genom USA på Route 66. Från Chicago till LA. Jag tror inte jag behöver säga så mycket mer än att det kommer bli grymt! Ett riktigt roligt och spännande äventyr! Detta är Jonas drömresa och efter att jag läst och sett bilder från Route 66 dröjde det inte lång tid innan det blev min dröm med. Ju mer jag tänker på den ju mer vill jag åka, helst i morgon om det var möjligt!

Vi har bokat resan via route66usa. Vi kommer alltså åka i en grupp på cirka 25 hojar, guider kommer vara med oss och även följebilar som tar hand om allt bagage.

Så här står det på route66usa:s hemsida:


Detta är ett 17 dagars äventyr på två hjul. Vi kör genom 9 stater, 3 tidszoner och 4000 km.

Du kommer att få:
- helikoptertur över Grand Canyon
- vistelse på Kellinger Ranch
- möta indianer
- korsa öken
- besöka Universal Studios
- spela i Las Vegas
- världens bästa Blues upplevelser i vackra Chicago och köra in i solnedgången vid Santa Monica Piir.

Detta är turen genom själva hjärtat av USA - du kommer att uppleva ett levande museum - där naturen plötsligt byter karaktär, likaså kulturen - vi lovar det blir ett minne för livet! Ska du bara på en resa i livet är detta den du bör välja!


Lite bilder från deras turer:


I Las Vegas ska vi säga ja till varandra. Vi kommer bli upphämtade av en limousin på hotellet som sedan tar oss till Valley of fire. Med oss finns en präst, fotograf och vittne. Annars är det bara jag och Jonas i den underbart fina naturen.

2 kommentarer:

  1. Så härligt!!
    USA är ett fint land och Universal studios är såå roligt.. ni kommer nog inte bli besvikna :)

    SvaraRadera