My hair.

Jag älskar kort och ända sedan jag köpte min första digitalkamera och laptop 06 har jag fotat massor. Nu ikväll har jag roat mig med att kolla igenom en del av bilderna. Vissa är riktigt roliga att se, andra inte. Undra om jag missade att kolla mig i spegeln vissa dagar?! Haha! En sak är i alla fall säker, det har hänt en del med håret under dessa 4 år.

2006.
På den tiden då "livet är en fest" och "blondiner har roligare" gällde. Tiden saknar jag inte för fem öre, dock hade jag gärna tagit tillbaka håret en dag eller två.
2007. Jag blev trött på platinablont hår och bestämde mig för att bli brunett, jag valde även att kapa av håret en bra bit.
2008. Jag trivdes som brunett och färgade håret ännu mörkare. När håret kom till en tråkig längd, dvs en liten bit nedanför axlarna klippte jag det. (Tyvärr!)

2009.
Här hände det grejer! Rastlös och redo för förändring kanske? Jag köpte clips on och de användes ganska flitigt ett tag. Men till slut tröttnade jag på att stå med skiten varje morgon så istället kapade jag av håret som då var i den där tråkiga längden precis nedanför axlarna.

Det blev jag så klart inte alls nöjd med, så istället färgade jag håret blont (läs försökte). Som ni ser blev det ingen hit och ganska snabbt var jag mörk igen. Då satte jag istället i hårförlängning, vilket jag trodde skulle vara såå mycket bättre än clips on, men så var det inte. Snarare tvärtom och förlängningen åkte ur efter bara några veckor.

2010. Inga större förändringar har skett, mer än att jag ljusa upp håret och fixade lite liv i det med hjälp av slingor.

Planen framöver är att håret ska sparas till den stora dagen i juni nästa år. Det kommer kanske inte växa speciellt mycket, men det gör inget! Håret kommer i alla fall inte vara kort och det är huvudsaken, för tro mig.. Jag tänker inte stå med något jäkla löshår på min bröllopsdag! ;)

Vart tycker ni håret var snyggast?


Jag gillar håret bäst som det är just nu, dock är ju planen att få det något ljusare i topparna så färgen blir lite jämnare. Sen gillar jag även när håret var mellanbrunt efter blonderingen -09.

En sak är i alla fall säker, aldrig mer blondin och inte så mörk så håret går mot svart heller för den delen.

3 kommentarer:

  1. Du e mycke snyggare i brunt hår:)

    SvaraRadera
  2. Gillade den översta bilden från 2010 bäst :-)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se bilder på dina olika stilar! Tycker också du passar bäst i brunt hår, jag tycker pagen är snyggast.

    SvaraRadera