Semesterdag.

Idag skulle jag varit ledig, sen ändrades det och jag skulle jobba (vilket jag hade glömde av). Så jag löste det genom att ta ut en semesterdag. Det kan jag gott unna mig eftersom jag inte ska ha någon semester i år. Dock blir nästa vecka en liten minisemester då jag endast jobbar måndag och tisdag. Underbart!

Förhoppningsvis kommer Jonas ta ledigt en eller två dagar så vi kan hitta på något. Det blir väl kanske Liseberg eller något annat roligt. Jag skulle helst vilja åka någonstans och sova på hotell, kanske i Danmark eller någon stad här hemma i Sverige. För 2 år sedan åkte vi till Malmö och spenderade några dagar där, det var väldigt mysigt!

Nu ska vi (jag) städa här hemma. Det ligger saker högt och lågt och jag får panik när det är rörligt, men som tur är tar det inte så lång tid att få i ordning på allt igen.

Om 2 timmar kommer Viktoria och lilla Alice hit. Vi ska gå till den nya fina lekplatsen de fixat här i stan, men först går vi nog till Ica och handlar lite mellanmål och fika. Solen skiner och jag hoppas det blir en strålande dag med massa lek och bus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar