Fullt ös medvetslös.

Igår blev det en sen kväll, klockan var 02 när jag tvingade mig i säng. Då hade jag rensat i klädkammaren, flyttat dit mina kläder, rensat bland Alex leksaker och kläder samt målat första lagret på ett par ramar.

I morse vaknade vi vid 07 och jag tror vi var uppe i köket på mindre än 2 minuter. Vi hade nämligen massor att göra! Och när jag frågade Alex om han ville vara hemma med mig och greja eller gå till dagis blev svaret så klart att han ville spendera dagen med mamma. =) Och han har varit så ordentlig och hjälpt mig massor! Han är så duktig min lille grabb och jag tror inte längre på att man inte kan få saker gjorda när barnen är med. ;) Vi har i alla fall lyckats strålande med vårt samarbete.

Idag har vi:
Målat klart ramarna.
Slipat sängen.
Flyttat möbler till Alex rum.
Möblerat om Alex rum.
Burit upp massor av saker på vinden.
Lämnat in påsar med kläder till behövande.
Varit på Ikea och köpt lite saker till sovrummet.
Handlat färg på Bauhaus.
Kört förbi Vero Moda.
Målat sängen i 3 lager.
Börjat målningen av en annan möbel.

Det är en del kvar, men jag är mycket nöjd över allt vi hunnit med under dagen. Och Jonas blev glatt överraskad när han kom hem, då jag hade inte berättat något för honom. Det blir roligare så. ;)

Bilder och mer info kommer i morgon! Nu blir det mys i soffan med älsklingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar