Lockning av håret. Steg för steg.

Jag börjar med detta mousset, innan hårtorken kommer fram.

Men innan jag börjar locka sprayar jag håret med denna, allt för att skydda håret så mycket som möjligt.

När det är dags att börja locka sätter jag alltid upp håret som på bilden och arbetar mig uppåt.

När jag gjort klart "ett lager" med lockar sprayar jag dem och fortsätter sedan på samma sätt tills allt är klart.

Lockarna är färdiga, men inte frisyren.

Kvar är att dra fingrarna i håret och gå genom det ordentligt.

Till sist avslutar jag med lite av detta sprayet.

Resultatet av detta är att lockarna sitter hela dagen och är lika fina nu som i morse. Tyvärr blev jag ju inte nöjd med dagens lockar då det försvinner alldeles för mycket längd. Jag får helt enkelt öva på att göra dem lite lösare, då slipper jag även att frisyren liknar affro. ;)

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Mycket chict med vinet i hand oxå, ser ju superenkelt ut. ;)

    SvaraRadera