Shopping till huset.

Den senaste veckan har vi varit runt överallt minst 2 gånger för att kolla ut och välja möbler till huset. Framför allt till vardagsrummet. Nu är valen gjorda och vi kommer ha allt på plats på lördag. Roligt!!! Jag tror det kommer bli grymt!!

Möblerna vi har i vårt nuvarande vardagsrum kommer hamna på nedervåningen, närmare bestämt i det sk uterummet där baren är. Även det kommer bli kalas!!


Soffa från Sittymöbler. Otroligt bekväm! =)

Matta från Sittymöbler. Tror den vi valde är något mer lila än vad bilden visar.

Bord från Sittymöbler. Dock är vårt mycket snyggare än på bilden. Glasskivan är den samma, men benen under är i annan form och i svart.

Matsalsbord från Våra möbler. Väldigt nöjd över att vi valde ett runt bord, då vi kommer ha långbord där nere.

Utemöbler från Rusta. Det blev två däckstolar, ett bord + två tilläggsskivor, 6 stolar, en bänk samt dynor och filtar. Mycket nöjd och tror det kommer bli jättebra på våra två uteplatser.

Nu ikväll ringde jag på en annons på Blocket angående barstolar, så imorgon eftermiddag ska jag hämta dem. =) 6 stycken så det räcker till både köket och baren. Mycket nöjd även med dessa! Kul när man hittar klockrena fynd! Stolarna finns i Göteborg, så svänger nog in på Ikea en sväng. Vi behöver bland annat nya gardiner till Alex rum då det är två fönster i hans nya rum. =)

Sista natten i lägenheten inatt! Känns konstigt, men samtidigt helt underbart! Kan knappt fatta att vi köpt huset, jag älskar det redan och vet att vi kommer stormtrivas alla tre! Dock är det mycket man vill ändra om och fixa, det riktigt kliar i fingrarna på mig! Men ska försöka att tagga ned lite, men det är svårt! Jag har för mycket bra idéer i huvudet! ;)

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du fortsätter blogga! Så kul att läsa om hur allt ter sig i ert nya liv! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hur går det på Hattmakaregatan? Så nyfiken!

    SvaraRadera