Personalfest.

Ikväll ska vi samlas hemma hos Kim alla tjejer för att äta och dricka gott. Det blir säkert massa skratt och förhoppningsvis en underbar kväll.

Jag tog på mig uppgiften med att ta med något spel och vad passar bättre än det underbara Suparspelet. Det är i alla fall vad jag har kallat det genom åren, men det finns säkert en rad andra namn också. Så nu på morgonen har jag letat upp lite olika regler och tagit dem jag gillar bäst. Nu ska jag bara leta fram kortleken och printa ut reglerna så är mitt uppdrag slutfört!

1-6 klunkar
7 tungan
8 regel
9 ämne
10 dela ut
K ramsa
D bordsskål
K jag har aldrig
A vattenfall

staffklunkar – 3 stycken.

Klunkar.
Drick antalet klunkar som kortet visar.

Tungan.
Personen som får kortet ska räcka ut tungan innan det är dennes tur igen. Sista personen får dricka straffklunkar.

Regel.
En ny regel ska skapas, ex att inga namn får nämnas. Den som bryter mot reglerna får dricka straffklunkar.

Ämne.
Personen som får kortet väljer ett ämne, ex svenska filmer. Den som inte kan, säger fel eller tänker för länge förlorar och får dricka.

Dela ut.
10 fria klunkar att dela ut till övriga spelare, eller att dricka själv om man är törstig.

Ramsa.
En mening/ramsa ska skapas genom att man säger varsitt ord. Ex Imorgon.. ska.. jag.. inte.. äta.. pizza.. eftersom.. osv. Den som säger fel får straffklunkar.

Bordsskål.
Personen som får kortet säger en bra sak att skåla för och alla höjer glasen.

Jag har aldrig.
Den klassiska ”jag har aldrig”. Personen som får kortet börjar och sedan fortsätter man 5 gånger.

Vattenfall.
Personen som får kortet börjar dricka och sedan fortsätter alla tills personen innan dem slutat dricka. Detta kan bli jobbigt för den som sitter sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar