Sån skit! =)

I morse startade vi dagen med att fixa i ordning pepparkakshuset jag inhandlade igår. Det gick tyvärr inget vidare. ;)

För det första så var alla delar sönder, på 2-3 ställen. Men det var inget som stoppade mig, det skulle bara ta bara lite längre tid och jag var ändå glad och förväntansfull. När jag fått ihop alla delar, (som blivit ännu fler under lagningen) var det dags att dekorera. Jag visste att det inte var någon större idé att sitta och småpilla med glasyren så vi penslade på den och strödde sedan ut nonstopen.

Vid denna tidpunkten var jag ändå ganska nöjd. Visst, huset var inte det finaste men vi hade i alla fall lyckats få ihop och dekorerat delarna. Sedan när jag skulle fästa de två första väggarna rasade bitarna ihop.. Jahopp, det var det! Och då gav jag upp! Så jag vände mig mot Alex, log så brett jag kunde och sa med glädje att nu var pepparkakshuset klart och redo för att ätas upp.

Så vi städade i ordning i köket som blivit ganska stökigt under den senaste timmen och satte oss i vardagsrummet. Alex var glad och jag med. Äntligen var det över, men jag är ändå stolt över mig själv som kämpade på! Hade det inte varit för Alex hade huset åkt i soptunnan direkt jag såg att allt var sönder.

Jag pratade med mamma en stund senare och hon lovade att fixa ett hus till Alex nästa år. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar