Uppdatering.


Jag kunde inte somna förut, hur mycket jag än ville och försökte. Istället låg jag och funderade och tillslut klarade jag inte av att ligga kvar i sängen utan gick upp. Jag hämtade slöjan inne i garderoben och klippte sönder den, eller fixade till den rättare sagt. ;)

Slöjan som jag beställde och slöjan som jag fick hem i brevlådan frånFet Shopindream stämde inte alls överrens. Tyvärr hade jag inte en tanke på att dubbelkolla det när jag fick leveransen eftersom jag var så uppe i att kolla igenom klänningen. Och när jag kom på att slöjan var helt fel kände jag att det hade gått lite lång tid för att göra något åt det.

Hur som helst så kommer jag ha användning av tyllen jag klippte bort, så inget går till spillo. Blomman som ska sitta baktill behöver lite volym då den är aningen tråkig, så nu fick jag tyllen jag saknade för att fixa till det.

Nu är bara frågan hur jag gör med slöjan? Jag gillar den som den är nu, enkel i endast tyll utan pärlor, kantband och sån skit. Dock kanske jag måste sy någon slags söm runt om? Jag får höra med mamma, det är hon som får fixa klart allt jag börjat med då jag inte kan sy för fem öre. ;)

Klänningen är fortfarande öppen på båda sidorna sen den kvällen jag (också) fick ett ryck och plockade bort massa onödigt krafs som jag klarade mig bättre utan. Klicka här om ni vill läsa om det.

I januari ska vi börja med att sy in klänningen så den sitter bättre och finjustera lite andra småsaker. Åh vad jag längtar!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar