Gott mellanmål.

Jag älskar fruktsallad och äter gärna det framför godis. Speciellt nu när jag tränar och försöker komma i fin form inför resan. Dock var de bananerna vi hade här hemma övermogna, så det var inget alternativ idag.

Däremot klickade jag lätt fram ett recept på en milkshake med banan, vilket jag inte var sen med att testa.

Så jag skar upp bananerna i bitar och frös in dem i frysen. Sedan när de var klara blandade jag 120 g frysta bananskivor, 3 dl mjölk samt 1 tesked kakao. Sedan var det bara att ta fram mixern och voila! Milkshaken är klar.

Hur enkelt och gott som helst och då är jag inget större fan av bananer. Men istället för att slänga bananerna när de börjar bli så där fula och bruna i skalet kommer jag istället att frysa in dem. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar